Μετά από 60 χρόνια εγκατάλειψης αρχίζουν εργασίες στην υπόγεια κοίτη του Ιλισσού

Μετά από 60 χρόνια εγκατάλειψης αρχίζουν εργασίες στην υπόγεια κοίτη του Ιλισσού
loading...

Εικόνες εγκατάλειψης, φθορές στα πλευρικά λιθόχτιστα τοιχία, νεροφαγώματα στο σκυρόδεμα, «λιμνούλες-ποταμάκια», τμήματα του τοιχίου αποκομμένα, τα οποία έχουν παρασυρθεί από τα νερά, συνθέτουν την εικόνα διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισσού.

Τα σοβαρά προβλήματα διάβρωσης της κοίτης του ποταμού έκαναν την εμφάνισή τους τον Μάιο του 2018, όταν μετά από μια ισχυρή βροχόπτωση υπήρξε υποχώρηση του οδοστρώματος και το θέαμα… η γη να «καταπίνει» αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας την εγκατάλειψη του έργου και τη μη συντήρηση του πάνω από εξήντα χρόνια.

Έτσι, την περασμένη άνοιξη ξεκίνησε η διαδικασία ελέγχου από κλιμάκιο της Περιφέρειας Αττικής σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και την ΕΥΔΑΠ, όπου και εντοπίστηκαν σοβαρά προβλήματα στην υπόγεια κοίτη του ποταμού που ξεκινούν από τη σχολή της αστυνομίας επί της Λεωφόρου Μεσογείων έως τις εκβολές του ποταμού στο Φάληρο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ Γιάννης Μπενίσης που κατέβηκε χθες, για τέταρτη φορά, στην υπόγεια κοίτη του ποταμού, περίπου 6 με 7 μέτρα κάτω από την οδό Καλλιρόης,  δήλωσε «πρώτη φορά μετά από 60χρόνια, από τότε που κατασκευάστηκε το έργο, γίνεται μια επιθεώρηση, ένας έλεγχος σε τι κατάσταση είναι. Είδαμε σε μερικά σημεία νεροφαγώματα, δηλαδή το νερό, μη έχοντας στρωτή ροή αναγκάζεται να κινηθεί, με τέτοιο τρόπο ώστε «να φάει» το χώμα κάτω από τα θεμέλια των κεντρικών και πλαϊνών τοιχίων. Υπάρχει, λοιπόν, το ενδεχόμενο αυτά να βρεθούν στον αέρα και να υποχωρήσουν. Πρέπει να τα συντηρήσουμε, να τα φτιάξουμε γιατί είναι αρχή απανθράκωσης, που σιγά σιγά δεν ξέρουμε πόσο μπορεί να προχωρήσει και τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει»

Τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφούν οι απαραίτητες προγραμματικές συμβάσεις προκειμένου να γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσουν τα έργα. Οι διαδικασίες αυτές θα γίνουν με κατεπείγουσες διαδικασίες, καθώς η υπογειοποιημένη κοίτη του Ιλισσού εκτείνεται σε πολλά χιλιόμετρα ενώ για την εκπόνηση των μελετών θα υπογραφεί συμφωνία μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και της Περιφέρειας Αττικής. Τα έργα και οι μελέτες θα χρηματοδοτηθούν από το υπουργείο υποδομών.

Προληπτικά αποφασίστηκε, άγνωστο έως πότε, η διακοπή των δρομολογίων του τραμ από τον Σταθμό «Κασομούλη» έως το «Σύνταγμα» (περιλαμβάνει σταθμούς Φιξ, Λ. Βουλιαγμένη, Σύνταγμα, Ζάππειο).

Τα τμήματα τα οποία εκτείνεται ο ποταμός είναι

Τμήμα Α:

Ανάντη της εκτροπής Χαμοστέρνας – Καλλιρόης – Παναθηναϊκό στάδιο – (υποτμήμα όπου πάνω του λειτουργεί το τραμ) – Βασιλέως Κωνσταντίνου – Χίλτον – Μιχαλακοπούλου – Σχολή Χωροφυλακής και κλάδοι προς Ζωγράφου και προς Καισαριανή (υποτμήμα που λειτουργούν δρόμοι βαριάς κυκλοφορίας)

Τμήμα Β:

Κατάντη της εκτροπής Χαμοστέρνας – Παναγή Τσαλδάρη – Σταθμός Ταύρου Καλλιθέας – μέχρι ανοικτό τμήμα- εκβολή στη θάλασσα.

Tags:

Share this post