Διασταύρωση ειδήσεων στο Facebook: Τι πρέπει να ξέρουν οι εκδότες.

Η καταπολέμηση της διάδοσης ψευδών ειδήσεων στο Facebook αποτελεί δέσμευση για εμάς. Σε ορισμένες χώρες, συνεργαζόμαστε με οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων, οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί μέσω του ανεξάρτητου Διεθνούς Δικτύου Διασταύρωσης Ειδήσεων, προκειμένου να εντοπίζουμε και να ελέγχουμε τις ψευδείς ειδήσεις. {source}

A man poses with a magnifier in front of a Facebook logo on display in this illustration taken in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, December 16, 2015. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE – SEARCH “BUSINESS WEEK AHEAD JULY 25” FOR ALL IMAGES

Ε: ΠΩΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΨΕΥΔΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ; 

  • Εντοπισμός ψευδών ειδήσεων: Εντοπίζουμε τις ειδήσεις που ενδέχεται να είναι ψευδείς αξιοποιώντας διάφορες ενδείξεις, όπως τα σχόλια των χρηστών στο Facebook. Οι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων μπορεί επίσης να εντοπίσουν ειδήσεις τις οποίες ελέγχουν οι ίδιοι.
  • Έλεγχος περιεχομένου: Οι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων ελέγχουν το περιεχόμενο, διασταυρώνουν τα γεγονότα και αξιολογούν την ακρίβειά τους.
  • Εμφάνιση του ψευδούς περιεχομένου σε χαμηλότερη θέση στις Ενημερώσεις: Αν κάποιος οργανισμός διασταύρωσης ειδήσεων αξιολογήσει κάποιο περιεχόμενο ως ψευδές, το περιεχόμενο αυτό εμφανίζεται σε χαμηλότερη θέση στις Ενημερώσεις των χρηστών. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των ατόμων που θα δουν το συγκεκριμένο άρθρο.
  • Λήψη μέτρων κατά των κατά συρροή παραβατών: Στις Σελίδες και τους ιστότοπους που κοινοποιούν επανειλημμένα ψευδείς ειδήσεις θα επιβάλλονται ορισμένοι περιορισμοί, μεταξύ των οποίων και ο περιορισμός της διανομής τους. Επίσης, ενδέχεται να τους αφαιρεθεί η δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισης, όπως επίσης και η δυνατότητα καταχώρησης της Σελίδας τους ως ειδησεογραφικής.

Μάθετε περισσότερα για τη διασταύρωση ειδήσεων στο Facebook και δείτε τις συμβουλές μας για τον εντοπισμό των ψευδών ειδήσεων. Συνεχίστε για να διαβάσετε και άλλες συχνές ερωτήσεις που αφορούν τους εκδότες.

Ε: ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΟΥ FACEBOOK;

Α: Συνεργαζόμαστε με πολλούς ανεξάρτητους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων που έχουν πιστοποιηθεί μέσω ενός αμερόληπτου διεθνούς δικτύου διασταύρωσης ειδήσεων. Δείτε τον πίνακα στη συνέχεια.

Ε: ΠΟΙΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ;

Α: Οι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων μπορούν να ελέγχουν και να αξιολογούν δημόσιες αναρτήσεις στο Facebook που παρουσιάζουν ειδησεογραφικό ενδιαφέρον και περιλαμβάνουν άρθρα, φωτογραφίες ή βίντεο.

Ε: ΤΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ;

Α: Για κάθε περιεχόμενο που υποβάλλεται σε έλεγχο, τίθεται η εξής ερώτηση στον ανεξάρτητο οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων: “Πόσο ακριβές είναι αυτό το περιεχόμενο; Δώστε το χαρακτηρισμό σας παρακάτω.” Το προϊόν ανεξάρτητης διασταύρωσης ειδήσεων του Facebook παρέχει 9 επιλογές χαρακτηρισμού:

  1. Ψευδές: Οι βασικοί ισχυρισμοί του περιεχομένου βασίζονται σε ανακριβή γεγονότα. Γενικά, είναι αντίστοιχο με το χαρακτηρισμό “false” ή “mostly false” στους ιστότοπους διασταύρωσης ειδήσεων.
  2. Συνδυασμός: Οι ισχυρισμοί του περιεχομένου συνδυάζουν ακριβή και ανακριβή στοιχεία, ή ο βασικός ισχυρισμός είναι παραπλανητικός ή ατελής.
  3. Ψευδής τίτλος: Οι βασικοί ισχυρισμοί του περιεχομένου του σώματος του άρθρου είναι αληθείς, αλλά ο βασικός ισχυρισμός στον τίτλο βασίζεται σε ανακριβή γεγονότα.
  4. Αληθές: Οι βασικοί ισχυρισμοί του περιεχομένου βασίζονται σε ακριβή γεγονότα. Γενικά, είναι αντίστοιχο με το χαρακτηρισμό “true” ή “mostly true” στους ιστότοπους διασταύρωσης ειδήσεων.
  5. Δεν πληροί τα κριτήρια για αξιολόγηση: Το περιεχόμενο περιλαμβάνει έναν ισχυρισμό που δεν επαληθεύεται, ήταν αληθής κατά τη δημιουργία του περιεχομένου ή προέρχεται από ιστότοπο ή Σελίδα με πρωταρχικό σκοπό την έκφραση άποψης ή ατζέντας πολιτικού προσώπου.
  6. Σάτιρα: Το περιεχόμενο έχει δημοσιευτεί από μια Σελίδα ή έναν τομέα που είναι γνωστό ότι δημοσιεύει σατιρικό περιεχόμενο, ή ο μέσος άνθρωπος μπορεί να αντιληφθεί ότι το συγκεκριμένο περιεχόμενο έχει κοινωνικό μήνυμα, το οποίο προβάλλεται με ειρωνικό ή χιουμοριστικό τρόπο. Ίσως να είναι χρήσιμες κάποιες περισσότερες πληροφορίες.
  7. Άποψη: Το περιεχόμενο εκφράζει μια προσωπική άποψη, υποστηρίζει κάποια άποψη (π.χ. για ένα κοινωνικό ή πολιτικό θέμα) ή έχει σκοπό την αυτοπροβολή. Περιλαμβάνει, ενδεικτικά, περιεχόμενο το οποίο έχει κοινοποιηθεί από ιστότοπο ή Σελίδα με πρωταρχικό σκοπό την έκφραση απόψεων ή ατζέντας πολιτικών προσώπων, δεξαμενών σκέψης ή ομάδων προβληματισμού (think tank), ΜΚΟ και επιχειρήσεων.
  8. Φάρσα: Ιστότοποι που επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργήσουν ψευδείς ειδήσεις για φάρσα και να τις κοινοποιήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  9. Δεν έχει αξιολογηθεί: Πρόκειται για την προεπιλεγμένη κατάσταση ενός άρθρου προτού αυτό υποβληθεί σε διασταύρωση ειδήσεων. Ο χαρακτηρισμός αυτός χρησιμοποιείται επίσης όταν δεν λειτουργεί η παρεχόμενη διεύθυνση URL. Αν το άρθρο παραμείνει σε αυτή την κατάσταση (ή αν αποκτήσει ξανά αυτό το χαρακτηρισμό έπειτα από άλλη αξιολόγηση), σημαίνει ότι δεν θα προβούμε σε καμία ενέργεια με βάση αυτόν το χαρακτηρισμό.

Ε: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑ Ή ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΩΣ “ΨΕΥΔΕΣ”, “ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ” ή “ΨΕΥΔΗΣ ΤΙΤΛΟΣ”;

Α. Περιορίζεται η διανομή του εν λόγω περιεχομένου. Το περιεχόμενο εμφανίζεται χαμηλότερα στις Ενημερώσεις και συνοδεύεται από σχετικά άρθρα από οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων. Σε περίπτωση που κάποιος θελήσει να κοινοποιήσει το περιεχόμενο, ειδοποιείται σχετικά με τις πρόσθετες αναφορές για αυτό. Επίσης, οι χρήστες ειδοποιούνται και σε περίπτωση αξιολόγησης από έναν οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων κάποιου περιεχομένου που είχαν κοινοποιήσει στο παρελθόν.

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΩ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΩΣ “ΨΕΥΔΕΣ”;

Α: Προκειμένου να καταπολεμήσουμε πιο αποτελεσματικά τις ψευδείς ειδήσεις, λαμβάνουμε επίσης μια σειρά μέτρων κατά των Σελίδων και των τομέων που κοινοποιούν περιεχόμενο που αξιολογείται ως “Ψευδές”, καθώς και των τομέων που δημοσιεύουν επανειλημμένα τέτοιο περιεχόμενο. Σε αυτές τις Σελίδες και τους τομείς θα επιβάλλονται κάποιοι περιορισμοί, όπως μεταξύ άλλων ο περιορισμός της διανομής του περιεχομένου τους, καθώς θα αυξάνεται ο αριθμός των παραβάσεών τους. Μετά από επανειλημμένες παραβάσεις, θα αναστέλλεται η δυνατότητά τους να αξιοποιούν οικονομικά το περιεχόμενό τους και να διαφημίζονται. Αν εντοπίσουμε άλλους τομείς, εξαιρετικά παρεμφερείς με έναν τομέα στον οποίο έχουν επιβληθεί περιορισμοί, οι οποίοι έχουν δημιουργηθεί ακριβώς για την αποφυγή αυτών των περιορισμών, θα προχωρήσουμε στη λήψη μέτρων και κατά αυτών των τομέων.

Οι Σελίδες και οι ιστότοποι που δημοσιεύουν ή κοινοποιούν επανειλημμένα ψευδείς ειδήσεις θα χάνουν τη δυνατότητα να καταχωρούνται ως ειδησεογραφικές Σελίδες στο Facebook. Αν μια καταχωρημένη ειδησεογραφική Σελίδα κοινοποιεί επανειλημμένα ψευδείς ειδήσεις, η καταχώρησή της θα ακυρωθεί.

Η διαγραφή του ψευδούς περιεχομένου δεν θα αντιστρέψει τους επιβληθέντες περιορισμούς. Με την πάροδο του χρόνου, ωστόσο, αυτές οι Σελίδες και οι τομείς θα μπορούν να αποκαταστήσουν τη διανομή του περιεχομένου τους, καθώς και τη δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισής τους, εφόσον σταματήσουν να δημοσιεύουν ψευδείς ειδήσεις.

Ε: ΑΝ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΙΑΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙ “ΨΕΥΔΕΣ” ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ Ή ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ;

Α: Οι διαχειριστές Σελίδων φέρουν ευθύνη για το περιεχόμενο που κοινοποιούν στο κοινό τους, ακόμα κι αν δεν πρόκειται για περιεχόμενο που δημιούργησαν οι ίδιοι. Οι διαχειριστές Σελίδων δεν μπορούν να υποβάλουν αίτημα για διόρθωση ή αμφισβήτηση. Ωστόσο, αν ο εκδότης που δημιούργησε το περιεχόμενο εκδώσει μια αληθή διόρθωση ή αμφισβητήσει βάσιμα την αξιολόγηση, τότε ο αποκλεισμός που έχει εφαρμοστεί για τη Σελίδα θα αρθεί.

Λάβετε υπόψη ότι για να αρθεί ο αποκλεισμός ενός τομέα ή μιας Σελίδας, δεν αρκεί μόνο η διαγραφή μιας δημοσίευσης.

Με την πάροδο του χρόνου, αυτές οι Σελίδες και οι τομείς θα μπορούν να αποκαταστήσουν τη διανομή του περιεχομένου τους, καθώς και τη δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισής τους, εφόσον σταματήσουν να δημοσιεύουν ψευδείς ειδήσεις.

Ε: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΚΔΟΤΗΣ ΝΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΧΗ Ή ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ;

Α: Οι εκδότες μπορούν να απευθυνθούν στον ανεξάρτητο οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων απευθείας στις εξής περιπτώσεις: (1) αν έχουν αναθεωρήσει το περιεχόμενο που έλαβε την αξιολόγηση, ή (2) αν κρίνουν ότι η αξιολόγηση του περιεχομένου τους από τον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων είναι ανακριβής.

  • (1) Διορθώσεις: Για να εκδώσει μια διόρθωση, ο εκδότης πρέπει να διορθώσει το ψευδές περιεχόμενο και να δηλώσει ρητά ότι πρόκειται για αναθεωρημένη εκδοχή του άρθρου.
  • (2) Αμφισβητήσεις: Για να αμφισβητήσει μια αξιολόγηση, ο εκδότης πρέπει να επισημάνει με σαφήνεια γιατί η αρχική αξιολόγηση ήταν ανακριβής.

Αν η διόρθωση ή η αμφισβήτηση κριθεί βάσιμη, τότε ο υποβιβασμός του περιεχομένου και ο αποκλεισμός της Σελίδας ή του τομέα θα αρθούν. Ενδέχεται να χρειαστούν λίγες ημέρες για να επανέλθει η διανομή του περιεχόμενου από την εκάστοτε Σελίδα ή τον εκάστοτε τομέα σε κανονικά επίπεδα. Επιπλέον, η επαναφορά της διανομής σε κανονικά επίπεδα θα επηρεαστεί από τυχόν άλλους αποκλεισμούς λόγω ψευδών ειδήσεων και συναφείς παρεμβάσεις (π.χ. υποβιβασμό λόγω clickbait).

Σημείωση:

  • Η επεξεργασία αιτημάτων για διόρθωση περιεχομένου ή αμφισβήτηση αξιολόγησης έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του οργανισμού διασταύρωσης ειδήσεων. Ζητείται από τους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων να ανταποκρίνονται στα αιτήματα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, δηλαδή ιδανικά εντός μίας εργάσιμης ημέρας για μια απλή διόρθωση και εντός λίγων εργάσιμων ημερών για πιο σύνθετα αιτήματα.
  • Στην περίπτωση διορθώσεων, βεβαιωθείτε ότι οι σχετικές πληροφορίες έχουν διορθωθεί και στον ιστότοπό σας αλλά και στην αντίστοιχη δημοσίευση στο Facebook (συμπεριλαμβανομένων της εικόνας και του τίτλου). Στο email σας προς τον εκάστοτε οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων, θα πρέπει να συμπεριλάβετε και τη διεύθυνση URL για τη σχετική δημοσίευση στο Facebook.
  • Οι εκδότες πρέπει να υποβάλουν τη διόρθωση ή την αμφισβήτησή τους εντός μίας εβδομάδας από την ημερομηνία λήψης της ειδοποίησης αξιολόγησης “Ψευδές”, “Συνδυασμός” ή “Ψευδής τίτλος”. Δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ότι οι συνεργάτες μας για τη διασταύρωση ειδήσεων θα ενεργήσουν αναφορικά με ενστάσεις που θα υποβληθούν αφού παρέλθει το χρονικό όριο της μίας εβδομάδας.
  • Αν το περιεχόμενό σας έχει αξιολογηθεί από πολλούς οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων, ενδέχεται να πρέπει να επικοινωνήσετε με καθέναν από αυτούς ξεχωριστά. Λάβετε όμως υπόψη ότι αν ένας οργανισμός διασταύρωσης ειδήσεων αξιολογήσει το περιεχόμενό σας ως “Αληθές”, τότε αυτή η αξιολόγηση υπερισχύει τυχόν άλλων αξιολογήσεων, π.χ. “Συνδυασμός” ή “Ψευδές”, που μπορεί να έχουν εκδώσει άλλοι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων.
  • Θα εφαρμόζονται κυρώσεις για την κατάχρηση της διαδικασίας διορθώσεων και αμφισβητήσεων.

Ε: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ ΤΟΥ FACEBOOK;

Α: Το Facebook βοηθάει τους χρήστες σε όλο τον κόσμο να ενημερώνονται για τις ειδήσεις που θεωρούν πιο σημαντικές και ουσιαστικές. Ζητάμε από τους εκδότες να καταχωρούν τις ειδησεογραφικές Σελίδες τους, προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα ευρετήριο με τις Σελίδες που δημοσιεύουν ειδήσεις στην πλατφόρμα μας.

Η υποβολή μιας Σελίδας στο Business Manager μάς υποδεικνύει ότι η Σελίδα δημοσιεύει κυρίως ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Οι Σελίδες που υποβάλλονται θα ελέγχονται πριν καταχωρηθούν σύμφωνα με τις Οδηγίες καταχώρησης. Εφόσον καταχωρηθεί, μια Σελίδα μπορεί να πληροί τις προϋποθέσεις για προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για εκδότες ειδήσεων.

Το Facebook διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει, να αναστείλει, να τερματίσει την πρόσβαση ή να διακόψει τη διαθεσιμότητα αυτής της διαδικασίας ανά πάσα στιγμή. Για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους χρήστες και τους εκδότες, διατηρούμε το δικαίωμα να τροποποιήσουμε ή να κάνουμε κάποιες εξαιρέσεις σε αυτές τις οδηγίες κατά την κρίση μας. Η συμπερίληψη στο ευρετήριο ειδησεογραφικών Σελίδων βασίζεται σε αυτές τις οδηγίεςκαι δεν ισοδυναμεί με δήλωση υποστήριξης από το Facebook αναφορικά με τις απόψεις που ασπάζονται οι Σελίδες αυτές.

Χρησιμοποιήστε τις παρακάτω διευθύνσεις email για να επικοινωνήσετε με τον εκάστοτε ανεξάρτητο οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων:

Αργεντινή

Αυστραλία

Βραζιλία

Καμερούν

Καναδάς

Κολομβία

Κροατία

Δανία

Γαλλία

Γερμανία

Ινδία

Ινδονησία

Ιρλανδία

Ισραήλ

Ιταλία

Ελλάδα

Κένυα

Λιθουανία

Μεξικό

Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική

Ολλανδία

Νιγηρία

Βόρεια Ιρλανδία

Νορβηγία

Πακιστάν

Φιλιππίνες

Πολωνία

Πορτογαλία

Σενεγάλη

Νότια Αφρική

Ισπανία

Σουηδία

Τουρκία

Ηνωμένο Βασίλειο

Ηνωμένες Πολιτείες

Tags:

Share this post