Ουρές από τώρα στα μαγαζιά στη Θεσσαλονίκη για την Black Friday

Ουρές στη Θεσσαλονίκη για ένα κραγιόν, όμως η Κουμουνδούρου αντιτίθεται στο… ξενόφερτο φαινόμενο – Δείτε ποια καταστήματα μετέχουν στο εμπορικό έθιμο που έφτασε και στη χώρα μας – Τι είναι η «Μαύρη Παρασκευή» που έχει τρελάνει τους καταναλωτές;

Ξεκίνησαν από σήμερα οι προσφορές των καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη για την «Μαύρη Παρασκευή» και οι ουρές δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους.

Σκηνές που παλαιότερα βλέπαμε να εκτυλίσσονται στις ΗΠΑ όπου η «Μαύρη Παρασκευή» είναι μια παραδοσιακή μέρα μεγάλων προσφορών φαίνεται πως ζωντανεύουν και εδώ.

Οι εικόνες αυτές ωστόσο δεν δείχνουν να… συγκινούν τον ΣΥΡΙΖΑ. Μολονότι στην Κουμουνδούρου «πανηγύριζαν» μέχρι πρόσφατα για την επίσκεψη του Αμερικανού προέδρου, Μπαράκ Ομπάμα, στην Αθήνα, το Τμήμα Μικρομεσαίων του κυβερνώντος κόμματος «ξορκίζει» την Black Friday, ούτε λίγο ούτε πολύ, ως… αμερικανόφερτο έθιμο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για ζημιά στις μικρές επιχειρήσεις και χαρακτηρίζει «αμερικανιά» τον συγκεκριμένο θεσμό. «Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης» σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Μικρομεσαίων του ΣΥΡΙΖΑ.

«Τώρα και στην Ελλάδα μια “αμερικανιά”, το Black Friday, που εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου, οι οποίες δημιουργούν μια ακόμη ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, που μόνο αυτές έχουν την δυνατότητα να διατηρούν και με προφανή στόχο τη μεγαλύτερη συρρίκνωση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», παρατηρεί στην ανακοίνωσή του και προσθέτει: «Άλλωστε στην περίοδο της επταετούς ύφεσης και λιτότητας, οι πολυεθνικές αλυσίδες αποδεδειγμένα είναι οι μόνες που παρουσιάζουν άνοδο στον όγκο λιανικών πωλήσεων ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαρκώς συρρικνώνονται.

Στη Θεσσαλονίκη, πάντως, δεν πτοούνται… Σύμφωνα με το thessnews.gr, o λόγος για τις ουρές είναι η προσφορά που κάνει ένα κατάστημα στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας με είδη καλλυντικών, που κάνει δώρα και ειδικές προσφορές με την ευκαιρία τόσο της Black Friday, όσο και για την πρώτη μέρα λειτουργίας του.

Σύμφωνα με πληροφορίες δίνει ένα δωρεάν κραγιόν στις πρώτες 250 πελάτισσες που θα μπουν μέσα και θα κάνουν οποιαδήποτε αγορά. Χαρακτηριστική είναι η σκηνή όπου δίνεται το έναυσμα για να μπουν μέσα οι πελάτισσες, που θύμισε Black Friday στην Αμερική.

Σύμφωνα με καταστηματάρχη της περιοχής, η ουρά έφτασε και μέχρι την Τσιμισκή, ωστόσο μειώθηκε στη συνέχεια αφού πολλές νεαρές γυναίκες που περίμεναν αποχώρησαν λόγω της μεγάλης αναμονής.

Ποια καταστήματα θα έχουν Black Friday

Η πρώτη αλυσίδα που μπήκε φέτος στο… χορό της Black Friday, ξεκινώντας από την περασμένη εβδομάδα σχετική διαφημιστική καμπάνια, ήταν τα Public, τα οποία στην ιστοσελίδα τους μετρούν αντίστροφα προτρέποντας τους καταναλωτές να πάνε νωρίς στο κατάστημα που τους εξυπηρετεί ώστε να βρουν το προϊόν που θέλουν.

Η εταιρεία προσφέρει το PlayStation 4 (500GB Slim), με δύο παιχνίδια και χειριστήριο από 439 ευρώ, στα 299 ευρώ. Επιπλέον, προσφέρει κονσόλα Xbox One (1 TB) από 439 ευρώ, στα 199 ευρώ. Αυτή η προσφορά για το Xbox One είναι μοναδική στον κόσμο.

Και η GAP με μια φωτογραφία στο Facebook προανήγγειλε μοναδικές προσφορές στα καταστήματά της στις 25 και 26 Νοεμβρίου.

Και στο Mc Arthur Glen όσοι βρεθούν αύριο θα μπορέσουν να αποκτήσουν από ρούχα, παπούτσια, και ό,τι άλλο θέλουν σε τιμές απίστευτες. Το εμπορικό κέντρο θα ανοίξει τις πόρτες του για το καταναλωτικό κοινό στις οκτώ το πρωί.

Επίσης και το River West, το εκπτωτικό πολυκατάστημα Factory Outlet, η δανέζικη αλυσίδα με είδη σπιτιού Jysk (με προσφορές έως τις 27/11 και τη… Cyber Monday), όπως και τα καταστήματα Prince Oliver θα κάνουν τη δική τους Μεγάλη Παρασκευή ξετρελαίνοντας το καταναλωτικό κοινό.

Με μια αντίστροφη μέτρηση στην αρχική τους σελίδα, τα καταστήματα Media Markt ενημέρωσαν τους πελάτες τους πως θα συμμετέχουν στη Μαύρη Παρασκευή προετοιμάζοντας το κοινό για «τιμές που τα βάφουν… μαύρα».

Και ο Γερμανός προανήγγειλε εκπτώσεις έως 60%.

Και τα Oysho θα έχουν όλη τους την κολεξιόν με έκπτωση 20%. «Black Friday is coming… να είσαι σε φόρμα» γράφει το Πλαίσιο στη σελίδα του που ετοιμάζεται κι αυτό για τη μεγάλη μέρα των καταναλωτών.

Τι είναι η Black Friday;

Γιορτάζεται παραδοσιακά την επόμενη της ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving), την Παρασκευή δηλαδή μετά την 4η Πέμπτη κάθε Νοεμβρίου, αποτελώντας αφορμή για τρελές προσφορές στα καταστήματα και σηματοδοτώντας την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Ξεκίνησε ως θεσμός από την Αμερική και σύντομα επεκτάθηκε.

Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η Μαύρη Παρασκευή; Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία Black Friday. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Από το 2008 η Black Friday ξεκίνησε και στον Καναδά, προκειμένου να μην ταξιδεύουν οι Καναδοί καταναλωτές στις ΗΠΑ για να ψωνίζουν, ενώ πρόσφατα, μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Black Friday πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία, ενώ σε κάποιες χώρες πραγματοποιείται μόνο από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Recommended For You