Γιατί η BlackBerry πάει το Facebook στα δικαστήρια

BlackBerry

Η BlackBerry Ltd. μήνυσε τη Facebook Inc. για παραβίαση ευρεσιτεχνιών, υποστηρίζοντας ότι ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων χρησιμοποιεί στις δημοφιλείς εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων του τεχνολογία που εφευρέθηκε από τον πρώην κατασκευαστή smartphone.

Εφαρμογές όπως το Facebook, το Instagram και το WhatsApp χρησιμοποιούν ορισμένες δυνατότητες ανταλλαγής μηνυμάτων που σχεδιάστηκαν αρχικά από τη BlackBerry, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Θεωρούμε ότι το Facebook έχει παραβιάσει την πνευματική ιδιοκτησία μας και μετά από αρκετά χρόνια διαλόγου έχουμε επίσης μια υποχρέωση έναντι των μετόχων μας να ακολουθήσουμε τις κατάλληλες νομικές οδούς».

Η BlackBerry ζητά το Facebook να διαταχθεί να σταματήσει να παρέχει την κύρια εφαρμογή του, καθώς και τις εφαρμογές και ιστοσελίδες των Facebook Messenger, Workplace Chat, WhatsApp Messenger και Instagram.

Το Facebook και οι εταιρίες του «δημιούργησαν εφαρμογές για ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω κινητών που ενσωματώνουν τις καινοτομίες της BlackBerry, χρησιμοποιώντας μια σειρά από τις καινοτόμες λειτουργίες ασφάλειας, διεπαφής χρήστη και λειτουργικότητας που έκαναν τα προϊόντα της BlackBerry τόσο επιτυχημένα εμπορικά», δήλωσε η BlackBerry στην αγωγή της.

Ένας εκπρόσωπος του Facebook δεν απάντησε σε αίτημα του Fortune για κάποιο σχόλιο.

Στο παρελθόν, τα στελέχη του Facebook έχουν εξηγήσει ότι στον τομέα της τεχνολογίας η αντιγραφή λύσεων που αποδίδουν είναι μερικές φορές απαραίτητη. Το Facebook δεν ήταν το πρώτο κοινωνικό δίκτυο, όπως ακριβώς το Gmail της Google δεν ήταν η πρώτη υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το Facebook έχει δημοσίως αποδώσει τα εύσημα στο Snapchat για τη δημιουργία της δημοφιλούς λειτουργίας “stories” που επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν βίντεο που εξαφανίζονται – εφαρμογή η οποία είναι πλέον πιο δημοφιλής στις πλατφόρμες του Facebook από ό,τι στο Snapchat.

Η BlackBerry υπήρξε πρωτοπόρος στην ανταλλαγή μηνυμάτων. Η δική της υπηρεσία BBM συνέβαλλε στην προσέλκυση εκατομμυρίων στα τηλέφωνά της στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν η εταιρεία ήταν ηγέτης στον κλάδο των smartphone. Ωστόσο, η εταιρεία περίμενε χρόνια πριν «ανοίξει» το BBM σε κινητά τηλέφωνα που «έτρεχαν» λειτουργικά συστήματα της Apple Inc. ή της Alphabet Inc. Και καθώς οι εταιρείες αυτές κυριάρχησαν στην αγορά των smartphone, η δημοφιλία του BBM υποχώρησε μαζί με τις συσκευές BlackBerry.

Recommended For You